Lirik Lagu Apo Nak Dikato – Ito feat Waris


Pado satu hari bojalan poi pokan
Barang dapur habis budak kocik mintak makan
Walau takdo dayo tapi totap mengiyokan
Kok nanti kebulo awak jugak disalahkan

Dan dalam pojalanan tojumpo kawan lamo
Lamo tak bersuo botahun dah tak jumpo
Kawan ajak minam banyak yang nak dicorito
Sompek bughak panjang tak comburu dek maso

Kawan tu kojo komen kawan ni kojo pomen
Kojo bancuh simen ado yang jual insurans
Ado yang sedio kayo tapi budi baso miskin
Bughak pasal urang diri sendiri jangan bising

Bilo sedara ngaku sepusat sepusing
Maghin maso susah takdo sapo ambik pusing
Kisah poi pokan sampai lupo yang lain
Sebelum keluar rumah jangan lupo mintak izin

Poi pokan (poi pokan) naik basika (naik basika)
Tongahari (tongahari) tongah paneh
Apo dayo motong gotah (apo nak dikato)
Kalau buleh nak jadi cikgu sekolah kek Kuala Pilah

Sawah leba kobau banyak (kobau banyak)
Air pigi (air pigi) sojuk sekali
Sunyi sopi takdo orang (apo nak dikato)
Kalau boleh nak bising-bising macam pokan Tampin

Tanak nasik (tanak nasik)
Bogheh kampong (bogheh kampong)
Masak lomak (Masak lomak) cili api
Mesen padi takdo laie (apo nak dikato)
Ramai oghang dah kojo kilang kek pokan Soromban
(bukan pokan laie tu doh dah jadi bandar)

Soromban duo banyak mat saleh
Kito boleh monorimo zaman dah canggih
Tumpuan ghamai beli boleh santai
Badan dah angek elok mandi sungai

Kek ulu bondo bomandi mando
Kok beghani masuk taman ular sawo
Goma kan aktiviti panjek gunung angsi
Lubang tanah sombunyi kono hati-hati

Mano sajo ekau poie
Jalan sano sinun sampai sakit kaki
Buek lagu bukan skadar untuk anak nogoghi
Untuk yang hati mudo api tak padam laie

Kuek bokojo jangan mintak cuti
Elok jalan jauh ko luar nogoghi
Nampak pobezaan kolobihan kokurangan
Lahir raso syukur menjadi anak watan

Batu Ompek (Batu Ompek)
Toluk Komang (Toluk Komang)
Tompek oghang (Tompek oghang) mandi mando
Hari minggu ponoh sosak (apo nak dikato)
Air laut bertambah masin kek pantai Port Dickson

Terimakasih sudah berkunjung dan membaca Lirik Lagu Apo Nak Dikato – Ito feat Waris. Jika Anda ingin atau sedang mencari lagu musik MP3, silakan masuk ke download.lagu.info dan ketikkan judul lagunya di kolom pencarian! Gratis!! Jangan lupa bagikan halaman ini di sosial media sebagai apresiasi kamu ;)